برخي معايب لمينيت ها

۱۷ بازديد

لمينت ها كاملا بي عيب و نقص نيستند و به هر حال اشكالاتي هم دارند كه بايد آنها را هم بدانيد. البته كساني كه فروش پاركت انجام ميدهند در اين زمينه شما را راهنمايي خواهند كرد.

– شايد يكي از عيب هاي لمينت ها از ديد يك مصرف كننده قشر متوسط جامعه، قيمت بالاي اين محصولات باشد.

– راه رفتن روي آنها سر و صدا ايجاد مي‌كند. اگر به زندگي در محيط آرام عادت كرده‌ايد، شايد سر و صداي ناشي از راه رفتن روي لمينت‌ها برايتان آزار دهنده باشد. در اين صورت هنگام نصب لمينت‌ها مي‌توانيد اول يك لايه فوم روي زمين نصب كنيد و بعد قطعات لمينت را روي آن قرار دهيد، تا هم عايق صدا باشد و هم در استفاده طولاني مدت از هجوم احتمالي موريانه ها در امان بماند.

– از آنجاييكه اين كفپوش‌ها نمي‌توانند سنباده زني شوند، قابليت تعمير و يا نوسازي را ندارند. اما اگر در نصب آنها از چسب استفاده نشده باشد، تعويض لمينيت‌ها به سادگي انجام مي‌شود. اگر متوجه شديد يكي از آنها خراب شده مي‌توانيد قطعه ديگري را به راحتي جايگزين كنيد. لمينت‌ها كفپوش‌هايي هستند كه قابليت انتقال و جابه‌جايي دارند. براي مثال اگر اجاره‌نشين هستيد و دلتان مي‌خواهد لمينت داشته باشيد، مي‌توانيد آنها را بخريد و نصب كنيد. بعد هم هنگام اسباب‌كشي آنها را جمع كنيد و با ساير اثاثيه‌ها به منزل جديد ببريد.

 

فرق كفپوش چوبي با لمينت  

البته بهترين متريال براي كف ساختمان مسكوني چوب و مشتقات آن نظير پاركت مي‌باشد،

اما كفپوش پي وي سي هم گزينه مناسبي مي‌باشد، كه خصوصياتي مابين سنگ و پاركت دارد.

تفاوت بين كفپوش و پاركت در فروش پاركت  در اين است كه كفپوش از جنس PVC است و يا به عبارتي پلاستيكي مي باشد

و از امتيازات آن قابل شستشو بودن آن است، اما پاركت از جنس چوب مي‌باشد.

كفپوش‌هاي پي وي سي از موادي به نام پلي ونيل كلرايد تشكيل شده‌اند، كه به عنوان متريال اصلي و يك لايه دكوراتيو كه نمايي كاملا مشابه چوب طبيعي و پاركت را دارد و يك لايه محافظ كه بر روي آن كشيده شده است. ظاهر كفپوش پي وي سي كاملا شبيه پاركت بوده و فرق آنچناني با هم ندارند. تفاوت اصلي آنها در متريال آنهاست و مقاومتشان به علت لايه محافظ شيشه‌اي لمينيت ضد خشي است كه بر روي پاركت كشيده شده است. اين كفپوش‌ها را معمولا در فضاهاي اداري و تجاري استفاده مي‌كنند، كه نياز به شستشوي مداوم است. در منازل مسكوني معمولا فقط در آشپزخانه ها و راه پله ها كه احتمال ريزش آب همواره وجود دارد نصب مي‌شود، ولي پاركت چوبي معمولا براي كف حال پذيرايي و اتاق‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. لمينت نسبت به پاركت دوام و ماندگاري بيشتري دارد، پاركت چوبي نسبت به آب فوق‌العاده حساس بوده و در صورت تماس با آب، سريعا دچار تورم مي‌شود يا به اصطلاح باد مي‌كند. از مهمترين ويژگي‌هاي كفپوش PVC، ضد آب بودن آن است. اين پوشش‌ها همانند پاركت چوبي، عايق حرارتي هستند و كف اتاق را در تابستان خنك و در زمستان گرم نگه مي‌دارند و اشياي بلوري و چيني نيز در برخورد با آنها به راحتي شكسته نمي‌شوند. از نظر قيمت، كفپوش لمينت از پاركت چوبي ارزانتر است، اما به دليل گرانتر بودن هزينه نصب و زيرسازي، نهايتا قيمت تمام شده كفپوش و پاركت بسيار به هم نزديك است. به هر صورت پاركت چون از جنس چوب است راه رفتن روي آن احساس بهتري را به انسان مي دهد.

 

 پاركت چوبي به روش فاق و زبانه، كليك، ميخ زني و استفاده از چسب نصب مي‌شود. كفپوش لمينت‌ها به كف اتاق چسبانده نمي‌شوند، بلكه توسط شيارهايي كه به آنها كليك گفته مي‌شود و دور تا دور لمينت‌ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در يكديگر قفل مي‌شوند. افزايش سطح كار، باعث بيشتر شدن وزن لمينت‌هاي درهم قفل شده مي‌شود و همين وزن، يكي از عوامل نگهدارنده لمينت ها بر روي كف بدون استفاده از چسب مي باشد. به علت عدم استفاده از چسب در نصب پاركت لمينت‌ها، كف اتاق صدمه نمي بيند. به عنوان مثال اگر كف اتاقي سنگفرش باشد و روي آن لمينت اجرا شود، اگر بنا به دلايلي بخواهيم پس از مدتي لمينت‌ها را جمع كنيم، بدون اينكه كوچكترين آسيبي به سطح سنگ زيرين وارد شود، مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم. بدين ترتيب پاركت لمينت ها را مي‌توان تا چندين بار پس از نصب جمع‌آوري و مجددا در محلي ديگر نصب كرد. بعد  از نصب، لمينت نيازي به ساب و لاك ندارد و همان لحظه كه نصب به اتمام مي‌رسد، پس از نظافت، مي‌توان وسايل را روي آن چيد. در صورتي كه تا ۲۴ ساعت از گذاشتن وسايل خيلي سنگين بر روي پاركت بايد خودداري نماييد، تا  شكل اصلي خود را در محيط پيدا كند. كفپوش لمينت از نظر زيبايي نسبت به پاركت چوبي در رده پائين‌تري قرار دارد. طرح و نقش‌هاي پاركت چوبي قابل تكرار نمي‌باشد و بسيار يونيك است، اما اين نقش‌ها در كفپوش‌هاي لمينت بطور ميانگين بعد از هر ۵ تخته تكرار خواهد شد. كفپوش‌هاي چوبي كاملا دوستدار محيط زيست مي‌باشند و بعد از دور انداختن مي‌توانند بدون هيچ آسيبي به محيط برگردند. اما كفپوش‌هاي لمينت به دليل دارا بودن مواد آلي فرار و استفاده از رزين ملامين و فشار در زمان ساخت و فروش پاركت ، فاصله زيادي با محصولات ارگانيك و دوستدار محيط زيست دارند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.